Allmänt
Köpet
När du lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Gotflex AB. En orderbekräftelse skickas ut till den e-postadress som du angivit vid beställningen.
Gotflex AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).
Genom att acceptera de Allmänna villkoren bekräftar du att du är minst 18 år gammal. Du bekräftar även att du har läst informationen om hantering av personuppgifter och cookies och godkänner användningen av sådan data. I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och e-post, telefonnummer och personnummer.
När du klickar på beställ i vår webbshop eller när du anmäler dig som kund hos Gotflex AB godkänner du att Gotflex AB lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning.
Priser
Priserna som anges på vår sida är beroende på vilken av fliken i höger övre hörn man väljer, företag (här tillkommer moms), privatperson (här ingår moms). Priser är alltid i valutan svenska kronor (SEK). Vi reserverar oss för eventuella fel, till exempel prisuppgifter, tryck- och skrivfel, som kan uppstå på hemsidan. Gotflex förbehåller sig rätten att neka en order. Vid prisjusteringar kontaktar vi alltid kunden och informerar om detta. Kunden har då rätt att ändra eller annullera sin order.
Falska beställningar
Vid misstanke om eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så polisanmäls detta direkt. Ordern kommer även annulleras.
Betalningar
Vi använder oss av KLARNA för alla våra betalningar.
Frakt
När beställningen är gjord skickas en orderbekräftelse till kund. Preliminär leveranstid syns på hemsidan. Leveranstiden gäller tillverkningstid hos Gotflex och sedan tillkommer tid för frakten till er som kund. Leveranstiden beräknas på arbetsdagar ej helg eller övriga lediga dagar och högtider.
Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och får närmare information om leveransdag och tidsfönster. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Mindre paket levereras till ditt närmsta serviceställe/utlämningsställe eller i brevlådan. Större paket/leveranser transporteras fram till adress och tomtgräns på körbar väg (för lastbil). Köparen har som skyldighet att se till att framkomlighet för transport fungerar annars blir man debiterad en ny utkörning. Vid körning där fraktbolaget ej kan nå platsen tillfredsställande står kunden för returfrakt till Gotflex AB samt ursprunglig fraktkostnad. Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Fraktbolaget ställer EJ av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Vid leverans till öar, som saknar broförbindelse, avtalas särskilt pris för frakt, leveranstid samt fraktsätt. Vissa produkter (carport och större produkter) kan till exempel behöva truck, hjullastare, kranbil eller liknande vid avlastning. Kunden ombesörjer detta själv och står för de kostnaderna som kan tillkomma vid avlastning. Det är därför viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmsta kajkant på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja för vidare transport till ö.
Felaktig information vid beställning gällande adress, postnummer, telefonnummer och övrig information som medför merkostnader debiteras kund. Går paketet/paketen tillbaka till Gotflex på grund av att kund lämnat fel uppgifter eller ej hämtat ut/mottagit paketet står kund för kostnad för frakt (urspunglig frakt, returfrakt till Gotflex (verklig kostnad) samt eventuell ny frakt till dig som kund. Vid ändring av kontaktuppgifter, leveransadress och liknande när frakten är bokad tillkommer kostnad enligt fraktbolagens prislistor, detta debiteras dig som kund.
Se länk från fraktbolaget angående kostnader
helpcenter.shiplink.se/sv/article/efterdebitering-tillaggskostnader-och-avgifter-twsq3f/
Om inte godset tas emot eller hämtas ut från utlämningsstället inom 4 dagar från avisering tillkommer efterdebitering för lagring, detta gäller även om fraktbolaget ej kommit i kontakt med dig. Paketet skickas tillbaka till Gotflex 7 dagar efter ankomst till ombudet. Skickas leveransen tillbaka till Gotflex på grund av att den ej blivit uthämtad/mottagen sker detta på kundens bekostnad. Att inte hämta ut sitt gods/paket hos ombud eller att neka hemleverans i de fall som varorna är skickade med hemleverans är inte att betrakta som ett ångerköp. I dessa fall debiteras kund en administrativ avgift på 200 kronor utöver kostnad för frakt (urspunglig frakt), returfrakt till Gotflex (verklig kostnad) samt eventuell ny frakt till dig som kund.
Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår samt kostnad för ny utkörning.
Webbshopen har varierande fraktpriser som du ser i vår shop.
Samtliga levererade varor är Gotflex AB:s egendom till dess att kund fullgjort sin betalning.
Skulle godset vara skadat vid leverans anmäls detta direkt till chaufför som skriver en anmälan. Notera skadan på fraktsedeln eller se att chauffören skriver det i sin handdator innan ni skriver under. Ni kontaktar Gotflex inom 3 dagar via mail info@gotflex.se från mottagandet angående skadan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Dold skada ska anmälas till fraktbolaget snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet. Gotflex kontaktas också inom denna tid vid dold skada eller avsaknad av produkt i sändningen. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Leveranstid
Uppgiven leveranstid avser inom vilken tid beställningen beräknar lämna Gotflex, det tillkommer alltid tid för frakt till kund.
Avvikande leveranstid
Under semester, högtider, röda dagar och t ex klämdagar kan leveranstiden bli något längre än vår ordinarie leveranstid men då meddelas kund detta. Leveranstiden på glastaken kan variera lite beroende på glastillverkaren så det är alltid cirka leveranstid på dem.
Leveransförseringar
Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är till exempel när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi kompenserar ej för leveransförseningar. Boka inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan.
Ångerrätt
Du har rätt att ångra din order genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du tog emot dina produkter. Du måste skicka ett ångermeddelande till oss med ditt namn, adress och e-postadress, ordernummer och en lista över produkter som omfattas. Sedan måste du omedelbart och inom 14 dagar från det att du skickade ångermeddelandet returnera produkterna till oss på egen bekostnad. Du ansvarar för skicket på produkterna under leveransen tillbaka till oss. Varan måste vara i obruten, ej skadad originalförpackning.
När du ångrar en order återbetalar vi det pris som du har betalat för produkterna du returnerar, exklusive fraktkostnader till dig. Av den summan som återbetalas kan vi dock dra pengar för produkternas värdenedsättning om sådan har uppstått på grund av att din hantering varit för oaktsam. Vi utfärdar återbetalningen så fort som möjligt inom 14 dagar från det att vi mottagit ångermeddelande. Vi kommer dock att hålla på återbetalningen till dess att vi har tagit emot de returnerade produkterna om inget annat har avtalats.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid beställningsvaror). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Din ångerrätt gäller inte:
När varan tillverkas efter beställning då detta blir en beställningsvara
När vara tillverkas efter kundens önskemål eller på annat sätt är skräddarsydda/personliga produkter till kund.
Friskrivning
Vi reserverar oss för fel i bild och typografi på webblatsen, så som fel i produktbeskrivningar, tekniska angivelser, felaktiga priser eller inkorrekt information gällande produktens lagerstatus. Vi har rätten att korrigera fel och kan när som helst ändra eller uppdatera informationen på webbplatsen. Bilder på webbplatsen är endast illustrativa och är ingen garanterad presentation av det exakta antalet produkter du beställer, inte heller att utseende, funktion eller ursprung för produkten stämmer. Om lagersaldot ej stämmer i webshopen, eller varan har blivit slutsåld hålls vi skadeståndsfria för detta.
Ansvarsbegränsning
Såvida lokal lagstiftning inte anger något annat är vårt ansvar begränsat till direkta skador och under inga omständigheter skall vi hållas ansvariga för indirekta skador, såsom inkomstbortfall eller dylikt.
Företag
Vid beställningar från näringsidkare B2B så tillämpas köplagen.
Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie
Allmänna affärsvillkor (villkor för tjänsten) för detaljhandlare gällande tjänster från Billie x Klarna
Godkännandeprocess
Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie
Beställningen godkänns med en godkännandeförklaring som skickas i ett separat e-brev eller genom att varorna levereras inom tre till fyra dagar. Billie GmbH förvärvade fordringen för köpesumman gentemot kunden när betalningssättet "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" valdes och skickar godkännandeförklaringen med e-post.
Förvärv av fordringar
Företagskunder har möjlighet att betala fakturabeloppet via banköverföring först efter att vara och fakturan tagits emot ("Fakturabetalning"). För att kunna lämna detta erbjudande samarbetar vi med Klarna Bank AB ("Klarna"), som i sin tur samarbetar med leverantörer av betaltjänster, Billie GmbH ("Billie"), vid betalningsmetoden "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie". Man måste inte kunna registrera sig hos Klarna för att överföra fakturabeloppet. När betalningsmetoden valts under beställningsprocessen kontrollerar Billie adressen och gör en kreditprövning. Om resultatet av kontrollen är bra kan beställas genomföras med det betalningssätt som valts och betalningskravet gentemot kunden lämnas först över till Klarna och sedan från Klarna till Billie. Fakturaloppet ska överföras enligt betalningsanvisningarna inom den betalningsperiod som anges på fakturan till det konto som Billie använder för sina företagskunder.
Integritetspolicy
Om du väljer kreditbetalningssättet "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" kommer Klarna att kontrollera adressen och göra en prövning som en del av den beställningsprocess som ska utföras av Billie. Då överförs följande uppgifter som anges i samband med beställningen och som krävs för denna adresskontroll och kreditprövning till Klarna, Billie och företagspartner som anlitats av Billie (t ex kreditvärdighetsinformation, inkassopartner etc.): - Persondata och kontaktuppgifter: Uppgifter om kundens identitet (titel , för- och efternamn, telefonnummer, e-postadress) och det företag för vars räkning beställningen görs (företag och juridisk form, registernummer och -uppgifter, adress och kontaktuppgifter, e-postadress, telefonnummer, leverans- och faktureringsadresser, kundnummer, skattenummer, momsregistreringsnummer , information om branschen och företagets storlek);
- Transaktionsrelaterade data: Fakturabelopp och betalningsvillkor, information om produkter som beställs, t ex order-ID, antal, varukorg och faktureringsinformation, status som befintlig kund.Dessa uppgifter används endast av Klarna och Billie för att kontrollera om betalningsmetod som kunden önskar är tillgänglig samt för att hantera betalningen om resultatet av kontrollen var bra. Som en del av den här behandlingen kommer Billie att skicka kundinformation om beställningsstatus och faktureringsinformation till den e-postadress som angavs under beställningsprocessen. Klarnas integritetspolicy finns på följande länk: https://www.klarna.com/international/privacy-policy / . Billies integritetspolicy kan hämtas genom följande länk: https://www.billie.io/en/privacy-policy . Båda dataskyddsförklaringarna gäller utöver vår dataskyddsförklaring och våra allmänna villkor för tjänsten.
Betalningsanvisningar och betalningspåminnelser
Om du väljer betalningssättet "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" skickar Billie betalningsinstruktioner och betalningspåminnelser via e-post. Betalningar ska endast göras till det konto som anges här. Support
Teknisk support vid problem med att välja och genomföra betalningar med metoden "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" tillhandahålls av Billie. Supporten kan nås under vanliga kontorstid (måndag till fredag, 9.00 till 17.00, exklusiva helgdagar i Berlin) på help.billie.io.
--
Reklamationer
Om köparen visar att kvalitéten på levererat gods är felaktig förbinder sig Gotflex AB att i första hand byta ut denna felaktiga produkten, under förutsättning att produkten returneras till Gotflex AB. Det åligger köparen att returnera det felaktiga godset till säljaren. Vid godkänd reklamation ersätts köparen för den returfrakt som kan uppstå. Reklamationer skall göras inom ”skälig tid” från det att fel upptäckts eller borde ha upptäckts. Reklamationer av fel skall göras av köparen inom 30 kalenderdagar från det att fel upptäckts. Reklamationer gäller EJ om kund har gjort åverkan eller förändrat produkten/varan. Då gäller ej heller garantin. Reklamationer skall meddelas info@gotflex.se
Force Majeure
Gotflex AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra vissa förpliktelser enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, terrorism, krig, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget blir utsatt för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Copyright
Allt material på vår hemsida www.gotflex.se är copyrightskyddat av Gotflex AB. Detta innebär att alla texter, bilder, layout och illustrationer är copyrightskyddade. För att använda material från vår hemsida krävs ett skriftligt tillstånd från Gotflex AB. Alla varumärken och bilder som visas på vår webbplats är copyrightskyddade och/eller varumärkesskyddade till respektive ägare.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen