Måttanpassade produkter

 Hög kvalité

 Snygg design

 Snabba leveranser

  Kontakta oss

  031 - 46 30 40

  Över 10 000 nöjda kunder

  Snabb support

Köp- och leveransvillkor

Allmänt

Köpet

När du lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Gotflex AB. En orderbekräftelse skickas ut till den e-postadress som du angivit vid beställningen.

Gotflex AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).

Genom att acceptera de Allmänna villkoren bekräftar du att du är minst 18 år gammal. Du bekräftar även att du har läst informationen om hantering av personuppgifter och cookies och godkänner användningen av sådan data. I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och e-post, telefonnummer och personnummer.

När du klickar på beställ i vår webbshop eller när du anmäler dig som kund hos Gotflex AB godkänner du att Gotflex AB lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning.

Priser

Priserna som anges på vår sida är beroende på vilken av fliken i höger övre hörn man väljer, företag (här tillkommer moms), privatperson (här ingår moms). Priser är alltid i valutan svenska kronor (SEK). Vi reserverar oss för eventuella fel, till exempel prisuppgifter, tryck- och skrivfel, som kan uppstå på hemsidan. Gotflex förbehåller sig rätten att neka en order. Vid prisjusteringar kontaktar vi alltid kunden och informerar om detta. Kunden har då rätt att ändra eller annullera sin order.

Falska beställningar

Vid misstanke om eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så polisanmäls detta direkt. Ordern kommer även annulleras.

Betalningar

Vi använder oss av ECSTER för alla våra betalningar. Läs mer om deras villkor HÄR (avbetalning, konto & kort, delbetalning). Vi erbjuder i samarbete med ECSTER möjlighet att dela upp betalningen om man så önskar. 

Frakt

När beställningen är gjord skickas en orderbekräftelse till kund med preliminär leveranstid.

Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och får närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Mindre paket levereras till ditt närmsta serviceställe/utlämningsställe. Större paket/leveranser transporteras fram till adress och tomtgräns på körbar väg (för lastbil). Köparen har som skyldighet att se till att framkomlighet för transport fungerar. Vid körning där fraktbolaget ej kan nå platsen tillfredsställande står kunden för returfrakt till Gotflex AB samt ursprunglig fraktkostnad. Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Fraktbolaget ställer EJ av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Vid leverans till öar, som saknar broförbindelse, avtalas särskilt pris för frakt, leveranstid samt fraktsätt. Vissa produkter kan till exempel behöva truck, hjullastare, kranbil eller liknande vid avlastning. Kunden ombesörjer detta själv och står för de kostnaderna som kan tillkomma vid avlastning. Det är därför viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg.  Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmsta kajkant på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja för vidare transport till ö.

Om inte godset tas emot eller hämtas ut från utlämningsstället inom 4 dagar från avisering tillkommer efterdebitering för lagring, detta gäller även om fraktbolaget ej kommit i kontakt med dig. Skickas leveransen tillbaka till Gotflex på grund av att den ej blivit uthämtad/mottagen sker detta på kundens bekostnad.

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår.

Webbshopen har varierande fraktpriser som du ser i vår shop.

Samtliga levererade varor är Gotflex AB:s egendom till dess att kund fullgjort sin betalning.

Skulle godset vara skadat vid leverans anmäls detta direkt till chaufför som skriver en anmälan. Notera skadan på fraktsedeln. Ni kontaktar Gotflex inom 3 dagar via mail info@gotflex.se från mottagandet angående skadan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Avvikande leveranstid 

Under semester, högtider, röda dagar och t ex klämdagar kan leveranstiden bli något längre än vår ordinarie leveranstid men då meddelas kund detta. Leveranstiden på glastaken kan variera lite beroende på glastillverkaren så det är alltid cirka leverantstid på dem.

 

Leveransförseringar

Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är till exempel när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi kompenserar ej för leveransförseningar. Boka inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan. 

Ångerrätt

Du har rätt att ångra din order genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du tog emot dina produkter. Du måste skicka ett ångermeddelande till oss med ditt namn, adress och e-postadress, ordernummer och en lista över produkter som omfattas. Sedan måste du omedelbart och inom 14 dagar från det att du skickade ångermeddelandet returnera produkterna till oss på egen bekostnad. Du ansvarar för skicket på produkterna under leveransen tillbaka till oss. Varan måste vara i obruten, ej skadad originalförpackning.

När du ångrar en order återbetalar vi det pris som du har betalat för produkterna du returnerar, exklusive fraktkostnader till dig. Av den summan som återbetalas kan vi dock dra pengar för produkternas värdenedsättning om sådan har uppstått på grund av att din hantering varit för oaktsam. Vi utfärdar återbetalningen så fort som möjligt inom 14 dagar från det att vi mottagit ångermeddelande. Vi kommer dock att hålla på återbetalningen till dess att vi har tagit emot de returnerade produkterna om inget annat har avtalats.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid beställningsvaror). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Din ångerrätt gäller inte:

När varan tillverkas efter beställning då detta blir en beställningsvara

När vara tillverkas efter kundens önskemål eller på annat sätt är skräddarsydda till kund

Friskrivning

Vi reserverar oss för fel i bild och typografi på webblatsen, så som fel i produktbeskrivningar, tekniska angivelser, felaktiga priser eller inkorrekt information gällande produktens lagerstatus. Vi har rätten att korrigera fel och kan när som helst ändra eller uppdatera informationen på webbplatsen. Bilder på webbplatsen är endast illustrativa och är ingen garanterad presentation av det exakta antalet produkter du beställer, inte heller att utseende, funktion eller ursprung för produkten stämmer.

Ansvarsbegränsning

Såvida lokal lagstiftning inte anger något annat är vårt ansvar begränsat till direkta skador och under inga omständigheter skall vi hållas ansvariga för indirekta skador, såsom inkomstbortfall eller dylikt.

Företag

Vid beställningar från näringsidkare B2B så tillämpas köplagen.

Reklamationer

Om köparen visar att kvalitéten på levererat gods är felaktig förbinder sig Gotflex AB att i första hand byta ut denna felaktiga produkten, under förutsättning att produkten returneras till Gotflex AB. Det åligger köparen att returnera godset det felaktiga godset till säljaren. Vid godkänd reklamation ersätts köparen för den returfrakt som kan uppstå. Reklamationer skall göras inom ”skälig tid” från det att fel upptäckts eller borde ha upptäckts. Reklamationer av fel skall göras av köparen inom 30 kalenderdagar från det att fel upptäckts. Reklamationer skall meddelas info@gotflex.se

Force Majeure

Gotflex AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra vissa förpliktelser enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, terrorism, krig, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget blir utsatt för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Copyright

Allt material på vår hemsida www.gotflex.se är copyrightskyddat av Gotflex AB. Detta innebär att alla texter, bilder, layout och illustrationer är copyrightskyddade. För att använda material från vår hemsida krävs ett skriftligt tillstånd från Gotflex AB. Alla varumärken och bilder som visas på vår webbplats är copyrightskyddade och/eller varumärkesskyddade till respektive ägare.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen